Thursday, April 16, 2009

Umbră


nicu alifantis - umbra
Asculta mai multe audio Muzica

Adeseori seara stau la masa, langa fereastra si rasfoiesc cartile vechi din biblioteca.
Miroase a vechi, iar camera pare a fi in ceata, dar e doar praful care pluteste...
Pe masa stau imprastiate stiloul si lampa cu lumina ei rosie fumegatoare. Uneori, ea falfaie fantastic de parca ar dori sa atinga tavanul.
Privesc peretii si... deodata zaresc ceva, pe cineva de fapt; e ca o persoana fara chip dar cu o infatisare de om, stand in intuneric.
In peretele varuit privesc imaginea neagra- imi vad onorabila-mi umbra! ..parca sta mereu intrebatoare, pe ganduri.
Eu imi fixez ochii la ea si cuget. Cugetarea mea e vorba pentru ea; ea ma intelege si amandoua, eu si umbra mea, comunicam in ganduri.. lungi, desirate.
Ce ciudat! ..eu si umbra mea. eu si cu mine.
Tacere deplina.
Dupa un moment o intreb ceva, dar vad ca raspunsurile ei nu ma multumesc; parca-s mute, si totusi. eu nu vorbesc in gand decat cu mine.
Ea, umbra, incercand sa scape de sub privirea atintita spre ea, prindea incet, incet contur si devenea tot mai clara. Avea fata fina, catifelata, usor se zarea si micul nas si ochii negrii, totul negru.
Incercam sa vorbesc cu ea, sa vorbesc ceva, vorbeam cu mine; ganduri peste ganduri, confruntari diferite despre lume.
Am intrebat-o de ce sta mereu in umbra, in acel intuneric straniu, iar ea imi raspunde cu o miscare si un oftat adanc. Vad lacrimi si din nou gandurile navalesc valma. Vai, dar sunt prea multe intrebari!
"Opriti-va!" imi spun, si incerc sa le raspund pe rand, dar raspunsurile nu-mi plac si ma intristez.
Ma gandeam.. "nu stiu cum s-o fac mai vesela, e totusi umbra mea, si-mi pasa de ea Nu pot sa-i dau culoare, nici grai, dar ii propun ceva: Te las in locul meu, umbra, ma duc de-aici, ma duc o vreme-n luna, unde nu-i ura, undeva unde sunt singura, si poate fericita.. iar tu sa ramai in locul meu aici in viata monotona.."
Lampa ardea intre ea si mine, cartea veche era deschisa inaintea mea, ceasul ticaia puternic pe perete.
Umbra imi spune " Noapte buna", si se culca cu fata la perete.
Imi iau haina si ies afara din casa.
E noapte, racoare multa...
Merg pe strada pustie, e luna plina si-s stele multe.

No comments:

Post a Comment